هشت گزینه استراتژیک توسعه گردشگری در کیپ تاون

هشت گزینه استراتژیک توسعه گردشگری در کیپ تاون

صنعت گردشگری در جهان، امروزه در حالی به‌عنوان مهم‌ترین بخش درآمدزایی بسیاری از کشورها محسوب می‌شود که در آمد حاصل از آن، طبق آمار به‌گونه‌ای کاملاً نابرابر تقسیم می‌شود. به طوری که 50 درصد از درآمد حاصل از این صنعت تنها به 7 کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و اتریش سرازیر شده و

متن کامل…

جایگاه صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی

جایگاه صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی

در چند دهه گذشته، بسیاری از کشورها به توریسم به عنوان وسیله ای برای ارتقای توسعه و رشد اقتصادی نگاه کرده اند. توریسم تلاش کرده که دومین صنعت بزرگ جهان شود به طوری که بر اساس آمار شورای سفر و توریسم جهانی (WTTC) قریب چهار درصد از تولید ناخالص جهانی در سال 2005 میلادی مربوط

متن کامل…

تبدیل مرکز نظامی به مرکز گردشگری – آلمان

تبدیل مرکز نظامی به مرکز گردشگری – آلمان

سایت تسلیحات نظامی «ناتو» در نزدیکی منطقه «کاوالیر» در «نوردرن وست فالن» در کشور آلمان قرار دارد که در سال 1994 تعطیل شده بود. نتیجه این تعطیلی بیکار شدن 196 نفر از شهروندان و بازخرید سربازان و بیکارشدن تعداد بسیار زیادی از شهروندان شهر «تویستدن» بود. اما در سال 1995 این سایت تبدیل به پارک

متن کامل…

عوامل مؤثر در توسعه صنعت توریسم (گردشگری)

عوامل مؤثر در توسعه صنعت توریسم (گردشگری)

در شناسایی عوامل موثر در توسعه توریسم به مواردی برمی خوریم که به طور خلاصه و فهرست وار عبارتند از: الف)  گسترش شهر نشینی گسترش شهر نشینی از علل مهم شكل گیری جهانگردی قلمداد می­گردد تكامل وتراكم شهرها تنگناها و محدودیتها خاصی را برای ساكنانش به وجود آورده است و ادامه چنین روندی باعث می­گردد

متن کامل…