آپرین یکی از حلقه های مهم و اساسی در طرح جامع لجستیک است / ۲ برابر شدن خطوط ریلی کشور در ۵ سال آینده

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری راه آهن با شرکت تایدواتر خاورمیانه درباره توسعه حمل و نقل ریلی غلات از بنادر به مرکز لجستیک آپرین با تاکید بر اینکه در طرح جامع لجستیک سهم راه آهن مشخص بوده و یکی از حلقه های مهم و اساسی در این مسیر آپرین است، اظهار داشت: نکته حائز اهمیت در این زمینه مردمی شدن اقتصاد کشور برای ماندگاری بیش از پیش است که این اتفاق نیاز به سیاستگذاری و تصمیم گیری سهل و آسان روان دارد که اعتماد بخش خصوصی جلب شود.

وی افزود: در این زمینه با عملکرد صحیح و با جهت گیری های منطبق با اهداف و سیاست ها، باید سرمایه گذاری ها را توسعه دهیم که امروز با امضای این تفاهمنامه یک اراده ۲هزار میلیاردی بخش غیردولتی را شاهد هستیم که با ۴۲ هزار سهامدار تأثیر مستقیم بر زندگی مردم خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  برای رشد اقتصادی باید سرمایه‌ها در مسیر مولد و تولید و کارآفرینی فعال شود، گفت: با این قرارداد توسعه حمل و نقل به شکل درب تا درب خواهد بود که به این طریق محصولات غذایی بدون دخالت دست و نیروی انسانی تخلیه و بارگیری جا به جا خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در این حوزه باید ریل به مراکز تولید وصل باشد، تصریح کرد: در سال ۹۸، ۵۶۰ میلیون تن بار توسط حمل و نقل جاده‌ای و ۴۷ میلیون تن توسط حمل و نقل ریلی جابجا شد. تخلیه و بارگیری در بنادر از ۱۴۷ میلیون تن در سال ۹۷ به ۱۷۲ میلیون تن در سال ۹۸ رسید و با رشد ۱۶ درصدی ضرورت دارد مراکز بار به ریل متصل شود.

وی اضافه کرد: ۱۴ هزار کیلومتر خط ریلی اصلی و فرعی داریم و ۱۴ هزار کیلومتر خط ریلی در دست ساخت و مطالعه است که پیش بینی می‌شود در ۵ سال آینده بتوانیم به رقم ۲۸ هزار کیلومتر خط ریلی دست یابیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توسعه زیرساخت‌ها و اتصال ریل به مراکز بار و تشکیل لجستیک شرایطی پیش خواهد آمد که در واقع ما بتوانیم بگوییم که طبق برنامه حرکت کرده‌ایم. بدون شک لجستیک قدرتمند کمک خواهد کرد که ایران بتواند سهم بزرگی در اقتصاد منطقه و جهان داشته باشد.

مهندسان مشاور شارآبادبوم ارائه دهنده خدمات برتر شهرسازی و معماری – با ما تماس بگیرید.

دیدگاه مسدود است.